Belangrijk is om de certificaten te bewaren, zodat je de scholing kunt uploaden in Mijn SKJ. Het is voor de opleider mogelijk om digitaal punten aan jouw dossier toe te voegen. Wanneer de opleider hiervoor kiest, zullen zij je hiervan op de hoogte brengen. Wanneer je een certificaat hebt ontvangen, kun je deze zelf toevoegen aan jouw dossier. Bij het invoeren van scholingen in Mijn SKJ worden de accreditatiepunten uit de scholingsagenda overgenomen.
Let er op dat je naam, een afronddatum en eventueel accreditatienummer op het certificaat correct staat vermeldt zodat wij de scholing goed kunnen beoordelen.
Als jeugd- en gezinsprofessional dien je in je portfolio (in Mijn SKJ) te kunnen aantonen dat je daadwerkelijk hebt gereflecteerd. Je verklaart dat je hebt deelgenomen aan reflectieactiviteiten. Dit kan op de volgende manieren:
- Reflectieverklaring
- Reflectieformat
- Drie dimensies
Als je bent ingelogd in Mijn SKJ, klik je in het linker menu op Herregistratie, en daarna op de button + Reflectie. Je kunt vervolgens je reflectie activiteit uploaden volgens een van de drie bovengenoemde manieren.
Als je een activiteit hebt ondernomen waar je accreditatiepunten voor kunt krijgen, voer die dan direct in in je online dossier. Het Kwaliteitsregister Jeugd kent hieraan het juiste aantal punten toe. Log in op Mijn SKJ voor het invoeren van nieuwe activiteiten. Ook kun je hier zien hoeveel punten je al hebt ingediend, en welke activiteiten zijn goedgekeurd of afgekeurd.
Als je een activiteit hebt ondernomen waar je accreditatiepunten voor kunt krijgen, voer die dan direct in je online dossier in. Het Kwaliteitsregister Jeugd kent hieraan het juiste aantal punten toe. Log in op Mijn SKJ voor het invoeren van nieuwe activiteiten. Je kunt daar ook zien hoeveel punten je al hebt ingediend en welke activiteiten zijn goedgekeurd of afgekeurd.
Alle documenten dien je online zelfstandig toe te voegen aan jouw registratieaanvraag. Vervolgens dien je alle gevraagde informatie in te vullen en de aanvraag in te zenden door te klikken op: Verstuur dit formulier. Documenten die per post of per e-mail naar SKJ worden opgestuurd, worden door ons niet geaccepteerd. Je toegestuurde post of e-mail zal dan ook verwijderd worden.
Helaas is het momenteel niet mogelijk om via je smartphone of tablet de Mijn-SKJ-app te openen en in te loggen op jouw omgeving. Op termijn (wanneer het nieuwe Mijn SKJ is aangepast) kun je weer inloggen vanaf een smartphone of tablet. Inloggen via je desktop (PC) of laptop is wel gewoon mogelijk.
Als je niet meer weet met welk e-mailadres je kunt inloggen, neem dan contact op met SKJ via info@skjeugd.nl. Wij zoeken dan met je registratienummer of achternaam in het systeem op met welk e-mailadres je geregistreerd bent.
Als je geregistreerd bent, kan je inloggen in Mijn SKJ. Daar vind je jouw persoonlijke portfolio. In jouw portfolio kan je bijhouden wat je hebt gedaan op het gebied van deskundigheidsbevordering, reflectie en werkervaring.
Lukt het niet om documenten te uploaden in jouw Mijn SKJ? Dit kan meerdere oorzaken hebben. Hieronder worden een aantal mogelijke oplossingen aangedragen:
- Probeer het nogmaals met Google Chrome. Deze browser is gratis te downloaden.
- Je kan alleen pdf- en jpeg-bestanden uploaden.
Mocht het met de bovenstaande oplossingen nog steeds niet lukken documenten te uploaden, neem dan contact met ons op via het SKJ-contactformulier.
Let op: Is je aanvraag ingediend en in behandeling, dan is het tijdelijk niet mogelijk om aanvullingen of wijzingen te doen. Mocht je toch belangrijke informatie willen aanvullen of wijzigen, kun je via het SKJ-contactformulier contact met ons opnemen.
Jouw registratiedatum kan je vinden in de mail die je ontvangen hebt op de dag dat jouw registratie werd goedgekeurd. De begin- en einddatum van jouw registratieperiode vind je in Mijn SKJ en op jouw registerpasje.