Waar vind ik de formulieren om een reflectieactiviteit in te dienen?

De juiste reflectieverklaringen vind je in Mijn SKJ. Om bij de reflectieverklaringen te komen dien je 4 stappen te doorlopen. Dit kun je vinden door het volgende te doen;

  1. Ga naar de herregistratiepagina in Mijn SKJ.
  2. Om bij ‘Mijn Reflectie’ een nieuwe reflectieactiviteit toe te voegen, dien je 4 stappen te doorlopen.
  3. Download de reflectieverklaring of het reflectieformat, vul het in, onderteken het en dien het in.
Hoe kan ik mijn reflectie uploaden?

Als jeugd- en gezinsprofessional dien je in je portfolio (in Mijn SKJ) te kunnen aantonen dat je daadwerkelijk hebt gereflecteerd. Je verklaart dat je hebt deelgenomen aan reflectieactiviteiten. Dit kan op de volgende manieren:

  1. Reflectieverklaring (supervisie)
  2. Reflectieverklaring (zonder supervisor)
  3. Reflectieformat

Zie ook: Welke reflectie-invoermogelijkheid kies ik?

Hoe kan een werkgever mijn werkervaring digitaal toekennen?

In de vernieuwde Mijn SKJ-omgeving is het voor werkgevers niet meer mogelijk om digitaal punten voor werkervaring toe te kennen. Bekijk hier het nieuwsbericht over dit onderwerp voor meer informatie.

Hoe houd ik mijn dossier (Mijn SKJ) bij?

Als je een activiteit hebt ondernomen waar je accreditatiepunten voor kunt krijgen, voer die dan direct in in je online dossier. Het Kwaliteitsregister Jeugd kent hieraan het juiste aantal punten toe. Log in op Mijn SKJ voor het invoeren van nieuwe activiteiten. Ook kun je hier zien hoeveel punten je al hebt ingediend, en welke activiteiten zijn goedgekeurd of afgekeurd.

Hoe kan ik gevolgde scholing aantonen?

Belangrijk is om de certificaten te bewaren, zodat je de scholing kunt uploaden in Mijn SKJ. Het is voor de opleider mogelijk om digitaal punten aan jouw dossier toe te voegen. Wanneer de opleider hiervoor kiest, zullen zij je hiervan op de hoogte brengen. Wanneer je een certificaat hebt ontvangen, kun je deze zelf toevoegen aan jouw dossier. Bij het invoeren van scholingen in Mijn SKJ worden de accreditatiepunten uit de scholingsagenda overgenomen.

Let er op dat je naam, een afronddatum en eventueel accreditatienummer op het certificaat correct staat vermeldt zodat wij de scholing goed kunnen beoordelen.

Wanneer moet ik een activiteit invoeren?

Als je een activiteit hebt ondernomen waar je accreditatiepunten voor kunt krijgen, voer die dan direct in je online dossier in. Het Kwaliteitsregister Jeugd kent hieraan het juiste aantal punten toe. Log in op Mijn SKJ voor het invoeren van nieuwe activiteiten. Je kunt daar ook zien hoeveel punten je al hebt ingediend en welke activiteiten zijn goedgekeurd of afgekeurd.

Wat is er veranderd bij het indienen van werkervaring in het vernieuwde Mijn SKJ?

In de vernieuwde Mijn SKJ-omgeving geef je naast je werkervaringsuren, ook inzicht in jouw werkzaamheden op basis van de indicatoren die in het Kwaliteitsregister Jeugd staan. Bekijk hier het nieuwsbericht over dit onderwerp voor meer informatie.

Waarom kan ik niet twee keer dezelfde training invoeren in Mijn SKJ?

We willen voorkomen dat jeugd– en gezinsprofessionals per ongeluk dubbele trainingen indienen. Er zijn echter trainingen die periodiek gevolgd worden. Wanneer dit het geval is neem dan contact op met onze helpdesk.

Hoe dien ik mijn documenten in voor een registratieaanvraag?

Alle documenten dien je online zelfstandig toe te voegen aan jouw registratieaanvraag. Vervolgens dien je alle gevraagde informatie in te vullen en de aanvraag in te zenden door te klikken op: Verstuur dit formulier. Documenten die per post of per e-mail naar SKJ worden opgestuurd, worden door ons niet geaccepteerd. Je toegestuurde post of e-mail zal dan ook verwijderd worden.

Hoe kan ik mijn herregistratie aanvragen?

Wanneer je in Mijn SKJ voldoende activiteiten/punten hebt ingediend (zie herregistratie-eisen) en beschikt over een geldige VOG (minder dan 5 jaar en 3 maanden oud), klik je op de groene button ‘Herregistratie indienen’. Daarna is je herregistratie ingediend.

LET OP! Voor een herregistratie-aanvraag hoef je niet te wachten op de beoordeling van je ingediende activiteiten.

Hoe dien ik als zzp’er mijn werkervaring in?

Hiervoor ga je in Mijn SKJ (herregistratiepagina) naar ‘Mijn werkervaring’ en klik je op ‘+ Toevoegen’. Daar doorloop je 4 stappen. Bij stap 1, ‘Werkomgeving’, selecteer je ‘Zelfstandige zonder personeel (ZZP)’. Vervolgens doorloop je alle stappen om een nieuwe activiteit in te dienen.

LET OP! Bij het opgeven van jouw werkuren kun je ook het gemiddelde van administratie en communicatie met betrekking tot de hulpverlening aan je cliënten meerekenen.

Waar kan ik de eigen verklaring werkervaring voor zzp’ers voor herregistratie vinden?

De eigen verklaring werkervaring voor zzp’ers in de kamer ‘jeugd- en gezinsprofessionals’ vind je in Mijn SKJ. Ga naar ‘Mijn werkervaring’ op de herregistratiepagina en kies voor ‘+ Activiteit toevoegen’. Bij het indienen van de werkervaring selecteer je ‘Zelfstandige zonder personeel (ZZP)’. Je vindt dan automatisch de juiste documenten voor het indienen van de werkervaring.

LET OP! Bij het opgeven van jouw werkuren kun je ook het gemiddelde van administratie en communicatie met betrekking tot de hulpverlening aan je cliënten meerekenen.

Hoe kan ik zien of ik mijn activiteit(en) correct heb ingediend in mijn SKJ?

In Mijn SKJ (herregistratiepagina) zie je onderaan de pagina een overzicht van de categorieën: deskundigheidsbevordering, reflectie en werkervaring. Klik bij een categorie, naast de percentagebalk, op de pijl naar beneden om de activiteiten te zien die je hebt ingediend.

Vervolgens zie je aan de rechterkant de status van elke activiteit. Als de status ‘Ingediend’ is, hebben we jouw activiteit goed ontvangen, maar wacht deze nog op beoordeling.

Hoe komt het dat mijn punten voor deskundigheidsbevordering nog niet in Mijn SKJ staan?

Het kan helaas voorkomen dat jouw scholingspunten nog niet zijn toegevoegd aan Mijn SKJ. Dit kan worden veroorzaakt door een vertraging in het systeem nadat de punten zijn ingevoerd door een opleider. Normaal gesproken zouden deze punten echter de volgende dag wel in Mijn SKJ moeten verschijnen.

Waarom kan ik geen documenten uploaden?

Lukt het niet om documenten te uploaden in jouw Mijn SKJ? Dit kan meerdere oorzaken hebben. Hieronder worden een aantal mogelijke oplossingen aangedragen:

  1. Probeer het nogmaals met Google Chrome. Deze browser is gratis te downloaden.
  2. Je kan alleen pdf- en jpeg-bestanden uploaden.

Mocht het met de bovenstaande oplossingen nog steeds niet lukken documenten te uploaden, neem dan contact met ons op via het SKJ-contactformulier.

Let op: Is je aanvraag ingediend en in behandeling, dan is het tijdelijk niet mogelijk om aanvullingen of wijzingen te doen. Mocht je toch belangrijke informatie willen aanvullen of wijzigen, kun je via het SKJ-contactformulier contact met ons opnemen.

Waarvoor gebruik ik mijn portfolio in Mijn SKJ?

Als je geregistreerd bent, kan je inloggen in Mijn SKJ. Daar vind je jouw persoonlijke portfolio. In jouw portfolio kan je bijhouden wat je hebt gedaan op het gebied van deskundigheidsbevordering, reflectie en werkervaring.

Wat moet ik doen als er een kopje ‘training beroepstandaarden’ in Mijn SKJ staat, maar ik deze training al heb gevolgd?

Helaas kun je dit kopje tegenkomen in Mijn SKJ, ook al heb je de training al gevolgd. Dit komt door een foutje in Mijn SKJ. Neem in dit geval contact op met onze helpdesk.

Waar en hoe kan ik zien of mijn activiteit(en) al zijn beoordeeld?

Wanneer je in Mijn SKJ gaat naar ‘Herregistratie’, zie je een overzicht van de categorieën. Wanneer je in de categorie klikt op de pijl naar beneden (naast de %-balk), dan zie je de activiteiten die je hebt ingediend. Vervolgens zie je aan de rechterkant de status per activiteit staan.

Activiteiten die de status ‘Ingediend’ hebben, wachten nog op een beoordeling. Activiteiten die de status ‘Goedgekeurd’ of ‘Afgekeurd’ hebben, zijn beoordeeld. Activiteiten die de status ‘Concept’ hebben, moeten nog worden ingediend om beoordeeld te worden.

LET OP! Voor een herregistratie-aanvraag hoef je niet te wachten op de beoordeling van je ingediende activiteiten. 

Waar kan ik mijn registratiedatum vinden?

Jouw registratiedatum kan je vinden in de mail die je ontvangen hebt op de dag dat jouw registratie werd goedgekeurd. De begin- en einddatum van jouw registratieperiode vind je in Mijn SKJ en op jouw registerpasje.

Ik weet niet meer welk e-mailadres ik gebruikt heb, wat kan ik doen?

Als je niet meer weet met welk e-mailadres je kunt inloggen, neem dan contact op met SKJ via info@skjeugd.nl. Wij zoeken dan met je registratienummer of achternaam in het systeem op met welk e-mailadres je geregistreerd bent.

Waar en hoe kan ik een ‘concept’ activiteit aanpassen?

In Mijn SKJ (herregistratiepagina) zie je onderaan de pagina een overzicht van de categorieën: deskundigheidsbevordering, reflectie en werkervaring. Klik bij een categorie op de pijl naar beneden naast de percentagebalk, dan zie je de ingediende activiteiten.

Vervolgens zie je aan de rechterkant de status per activiteit staan. Wanneer er bij een activiteit ‘concept’ wordt weergegeven, kun je erop klikken om de activiteit aan te passen.

Ik kan niet meer in Mijn SKJ inloggen, wat moet ik doen?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je geen toegang meer hebt tot Mijn SKJ. Een mogelijke reden is dat je jouw vernieuwde Mijn SKJ-account nog niet hebt geactiveerd. Om toegang te krijgen tot de vernieuwde Mijn SKJ-omgeving, dien je eerst je (nieuwe) account te activeren via de activatielink in een e-mail van SKJ.

Indien je geen e-mail hebt ontvangen, bezoek dan de SKJ-contactpagina (selecteer ‘Algemeen’ als onderwerp) en neem contact op met onze helpdesk.