Wat doet de Raad van Advies?
In de Raad van Advies hebben in ieder geval vertegenwoordigers van organisaties van werkgevers en cliënten zitting. De raad kan uitgebreid worden met vertegenwoordigers van de initiatiefnemers van de professionalisering van de jeugdzorg/hulp. De Raad van Advies heeft het recht advies uit te brengen aan het bestuur over, in ieder geval; de voorwaarden voor registratie en herregistratie, over aanwijzing van andere organisaties en over de samenstelling van de raad. Maar ook andere aangelegenheden van strategische, tactische en operationele aard kunnen in de raad aan de orde komen.
In de Raad van Advies hebben zitting
- Drs. W. (Wardy) Doosje – voorzitter
- Mw. L.M.C. (Lilian) Ng-a-Tham, voorgedragen door GGZNederland
- Mw. A.J. (Astrid) Rotering – voorgedragen door Jeugdzorg Nederland
- Mw. N. (Nely) Sieffers – voorgedragen door Landelijke Organisatie Cliëntenraden (LOC)
- J.A. (Lex) Staal – voorgedragen door Social Work Nederland (SWN)
- Mw. A. (An) Theunissen – voorgedragen door Associatie Wijkteams
- Mw. H. (Hanneke) Vrielink, MHBA – voorgedragen door VGN
- J. (Jan) Koeman – Directeur, Raad voor de Kinderbescherming, Ministerie van Justie en Veiligheid
- D. (David) Koppes – Directeur Domein Samenleving, SED-organisatie
Advies van de raad
De raad wordt door het bestuur gehoord over alle aangelegenheden, die de belangen raken van degenen die in de raad vertegenwoordigd zijn. De raad kan ook ongevraagd advies uitbrengen. Van een door de raad uitgebracht advies kan door het bestuur slechts schriftelijk én gemotiveerd worden afgeweken, nadat over het advies een op overeenstemming gericht overleg tussen de raad en het bestuur heeft plaatsgevonden.
Reglement
Het bestuur stelt voor de raad van advies een huishoudelijk reglement vast. Hierin zijn in ieder geval geregeld de samenstelling van de raad, de wijze van benoeming van de leden, de structuur van het overleg tussen de raad en het bestuur, en de wijze waarop een advies van de raad over een wijziging van registratienormen in de besluitvorming van het bestuur betrokken zal worden.
Nevenfuncties
Het registreren van nevenfuncties is van belang om (de schijn van) belangenverstrengeling te voorkomen. Hieronder vindt u een overzicht van nevenfuncties voor de leden van de raad van advies. Het betreft nevenfuncties vanaf 1 januari 2014.
<button nevenfuncties>